فروش اقساطی خودرو با اقساط 60 ماهه

فروش اقساطی خودرو با اقساط 60 ماهه

خرید اقساطی خودرو با اقساط 60 ماهه

مراحل فروش اقساطی خودرو با اقساط 60 ماهه را به شما خواهیم گفت، امروزه داشتن خودرو یکی از نیازهای اساسی همه ماست. مردم برای تردد در داخل و خارج شهر به وسیله نقلیه مناسب نیاز دارند و خودروی شخصی بهترین راه حل برای رفع این نیاز است. اما قیمت بالای خودرو بر هیچکس پوشیده نیست. بنابراین، خرید خودرو مستلزم صرفه جویی در پول نقد برای مدتی است. اما چقدر و برای چه مدت؟ با تورم فعلی، این ممکن است چندین سال طول بکشد، بنابراین خرید اقساطی خودرو بهترین گزینه است. بنابراین از شما دعوت می کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

میتوانید برای دیدن جدول خودرو های قسطی به لینک درج شده روی خودروبر کلیک کنید.

4 نکته کلیدی برای خرید ماشین دست دوم
خرید اقساطی خودرو مزایا و معایبی دارد. باید توجه داشته باشید که خرید خودروی درجه یک مستلزم دانستن و رعایت یک سری قوانین است. رعایت برخی از این شرایط بدیهی است، اما شرایط دیگری نیز در قرارداد ذکر شده است. بنابراین، بی توجهی به هر یک از آنها می تواند باعث شود که شما حق مالکیت خودرو را از دست بدهید. پس مقالات زیر را با دقت بخوانید:
1. هنگام خرید خودرو باید هزینه های اضافی را پرداخت کنید
اول اینکه در اکثر موارد پس از خرید اقساطی یک محصول؛ باید بدانید که کل مبلغ پرداختی اقساطی بیشتر از قیمت اصلی محصول است. این موضوع در مورد خرید ماشین دست دوم نیز صدق می کند. به عبارت دیگر، با توجه به تورم فعلی، فروشنده می تواند بگوید که خودرو را به قیمت اصلی به خریدار فروخته، اما به صورت اقساطی ضرر زیادی کرده است. برای جلوگیری از گم شدن آن، فروشنده برای فروش اقساطی خودرو، هزینه اضافی را از خریدار دریافت می کند.
2. حق مالکیت وسیله نقلیه به صورت اقساطی
نکته دوم به حق تملک وسیله نقلیه پس از فروش اقساطی خودرو اشاره دارد. البته این نکته در قرارداد ذکر شده و بسته به فروشنده متفاوت است. از آنجایی که خریدار باید پس از تحویل خودرو به صورت اقساطی پرداخت کند و قیمت تمام شده را پرداخت نکند، مالکیت (در برخی از قراردادها) تا پایان قسط با فروشنده باقی می ماند. بنابراین خریدار در این مدت حق فروش خودرو را ندارد. اما در برخی موارد به محض امضای قرارداد، مالکیت به خریدار منتقل می شود. اگر در هنگام تنظیم قرارداد این موضوع مطرح نشود، مالک رسمی خودرو خریدار است.
3. تحقیق در مورد فروشنده
فروشندگانی که خودرو را به صورت اقساطی می فروشند اغلب درخواست چک می کنند. سفته، اوراق قرضه یا سایر اسناد ارزشمند خریداران. برخی نیز از ضامن مدارک لازم دارند. البته هستند فروشندگانی که برای رفاه حال مشتریان اقدام به فروش اقساطی خودرو با شرط تحویل فوری بدون وثیقه می کنند. بنابراین قبل از خرید اقساطی باید اطلاعات کافی در مورد فروشنده یا فروشگاه مربوطه پیدا کنید و از صحت آن اطمینان حاصل کنید. از آنجایی که باید اسناد مهمی را برای آنها ارسال کنید.
4. تعیین عوارض دیرکرد
پس از عقد قرارداد، خریدار موظف است هزینه نصب آن را به موقع پرداخت کند. در صورت کوتاهی خریدار در این زمینه، باید مفاد قرارداد ذکر شود. در چنین شرایطی فروشنده می تواند قرارداد را فسخ کرده و خریدار را از حق مالکیت خودرو سلب کند. به جای تأخیر ممکن است مبلغ جریمه ای را نیز از شخص یا ضامن او دریافت کند.

فروش اقساطی خودرو با اقساط 60 ماهه

مزایای خرید اقساطی خودرو
مانند هر خرید دیگری، خرید اقساطی خودرو دارای مزایا و معایبی است. بنابراین، از جنبه های مثبت این موضوع می توان به موارد زیر اشاره کرد:
شما صاحب یک خودرو با پیش پرداخت بسیار ناچیز نسبت به قیمت اصلی خودرو هستید.
پرداخت اقساط برای خرید خودرو بدون اعتبار.
خرید اقساطی خودرو سرمایه گذاری خوبی محسوب می شود.
پرداخت اقساطی می تواند روش صحیح پس انداز را به مشتری آموزش دهد.
در فروش اقساطی برخی از تعهدات از جمله فروش اقساطی کارمان موتور، خریدار می تواند تعداد اقساط را تعیین کند.
معایب خرید اعتباری خودرو
علاوه بر جنبه های مثبت خرید و فروش اقساطی خودرو، معایبی نیز دارد که خریدار قبل از اقدام باید به آن ها توجه کند. برخی از این نکات منفی عبارتند از:
تا زمانی که دوره حق بیمه تمام نشده باشد نمی توان خودرو را فروخت.
خریدار باید بیش از قیمت اصلی خودرو بپردازد.
نگرانی بابت بازپرداخت اقساط ماهانه تا پایان دوره وجود دارد.
هر چه کارمزدها بیشتر باشد، خریدار باید سود بیشتری بپردازد.
بنا به درخواست فروشنده، فرد واجد شرایطی باید به عنوان ضامن تعیین شود، در حالی که برای خرید پول نیازی به چنین شخصی نیست.
مدارک مورد نیاز برای خرید جزئی خودرو
فروشندگان در صورت دریافت مدارک مورد نیاز از خریدار حاضر به فروش اقساطی خودرو هستند. سندی که هویت و درآمد فرد را تایید می کند و نشان می دهد که در سال های اخیر درآمد خوبی داشته است همچنین قید شده است که خریدار می تواند به صورت اقساطی پرداخت کند. از مدارک مورد نیاز برای خرید خودروهای داخلی و خارجی می توان به موارد زیر اشاره کرد:
اصل و کپی شناسنامه خریدار
اصل و کپی شناسنامه و شناسنامه ضامن (در صورت نیاز به ضامن)
تکمیل و ارسال فرم های ثبت نام ارائه شده توسط فروشنده
ارائه پرینت فاکتور حساب خریدار در چند روز اخیر (این زمان با توجه به نظر فروشنده متفاوت است)
بدون آدرس و شماره تلفن خریدار و ضامن
تحویل چک و سفته طبق توافق
در ادامه مدارک اصلی مورد نیاز برای ثبت نام خودروی دست دوم آورده شده است. بله، از نظر فروشنده؛ سایر مدارک ذکر شده در زمان امضای قرارداد ممکن است مورد نیاز باشد.

پیمایش به بالا
تماس با خودرو بر